2013. május 6., hétfő

2013 - a digitális átállás éve - és hová tűnt a tinta folt?

...olvasható a "digitalisatallas.hu" oldalán.

Számomra roppant furcsán hangzott ez a mondat egy olyan korban, ahol már elképzelhetetlen a digitalizáltság. A betárcsázós internet kora már rég lejárt, szinte antikvitás. Olyan nem is volt... :)

Mobiltelefon, tablet, probook, smart Tv, wifi és korlátlan mobil net - nekem ezek jelentik a digitális átállást.

Mit ad nekünk az online világ?
Egyrészt, a technikai vívmányok mellett új értékek és szakmák születnek, ahol egy Bölcsésznek is jut hely. Nem feltétlenül kell informatikusnak születni, kezdettől fogva tudni, mi az a HTML. A Google a barátunk, ma már a tartalom mindenkié, így csak rajtunk áll, mit fogadunk be az online világ mérhetetlen tudásbázisából. - Online zenehallgatás, chat, közösségi platformok,  e-vásárlás, virtual life - a legtermészetesebb momentumokká váltak.

Mi sem lennénk most itt, és nem írnám ezt a pár gondolatot, ha nem lenne ez a virtuális világ, és a NetWorks - ahol Nyílt Napot tartottunk pár héttel ezelőtt.
Ekkor fordulóponthoz érkezett bennem a digitális átállás fogalma.

Ezen a pénteken belépve a terembe azt láttam, hogy MI - akik a képzésre járunk - az első két sorban kaptunk helyet. Mint anno az iskolában.
A megszokott tematika szerint, előadás - előadást követett. Izgalmas témák, megosztó személyiségek...
Majd a következőre lettem figyelmes:


A hagyományos toll és papír jegyzetet senkinél sem látom. Ipad, laptop, okostelefon - hová tűnt a tinta folt az ujjakról?
Most értettem igazán - hogy mi az a Homo Digitális - és hogy Én is az vagyok.
Ott ültem, egy forradalmian globális közösségben, ahol mindenki becsatornázta magát az internet hálójába és multi-task módon legalább 3 csatornát követett le egyszerre.
Ekkor azt mondtam...őrület!

Örülök neki és nem bánom, hogy a digitális korváltozást tini korában ismertem meg.
Tudom, milyen volt a logon és a Turbo Pascalon felnőni. Még használtam floppyt és számos kisdiákkal együtt - a Néptáncot mellőzve lógtam el - az informatika szakkörre.

Bölcsészből az Online Marketing világában barangolva élem meg saját digitális átállásomat. És nem bánom.


Jól figyeltem ezen a képzési napon is, és elhatároztam, mire a Social Media felnő - én is előadó akarok lenni ezen a porondon! :)





Lőrincz Gabi
SPIRITCODE





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése