2012. június 5., kedd

De szabadíts meg a gonosztól

Vajon hány troll kell ahhoz, hogy becsavarjon egy villanykörtét?

Tizenkettő.

Az egyik Orbánhoz hasonlítja, a másik szerint a körte inkább Gyurcsányra hasonlít, a harmadik szóba hozza Chuck Norrist, a negyedik rámutat az első három nyelvtani hibáira, az ötödik lerajzolja a folyamatot windows-os és apple-ös tervezésben, erre ráugrik még három és kommentháborút indít, a kilencedik értelmes dolgokat ír be - sajnos nem magyarul, amire a tizedik csupa nagybetűs kommentekkel reagál, amit a tizenegyedik (Justin Bieber avatarral és nick-kel) rossz néven vesz, majd a tizenkettedik - csak hogy a többieket lealázza, mintegy mellékesen - unottan becsavarja a körtét.

S vajon a NET-WORKS képzés hány hallgatója ragadja meg az alkalmat arra, hogy - amikor erre alkalom kínálkozik - azonnal saját etikai szintje és morális obligója alá ereszkedve, örömmel trollkodjon szét egy Facebookos beszélgetést?



 Az összes :) .. és ebben nincs is semmi különleges.

Szeszlér Vera vezetésével múlt pénteken a NET-WORKS csoport két olyan gyakorlatban vett részt, ahol egy fiktív közösségi kommunikációs krízishelyzet felvázolása után - három részre válva - trollok, angyalok és céges kommunikátorok feszültek egymásnak. A csoport Facebook oldalán levezényelt gyakorlatok húsz-húsz perc leforgása alatt 105 és 114 kommentet generáltak, azaz kb. 12 másodpercenként született új hozzászólás. Beszállt kívülről az előző évfolyam is - a trollok megállíthatatlanul szedték alkotóelemeire a helyzetet, az angyalok a maguk ártatlanságában próbálták védeni a céges főszereplőket .. akik pedig egyre feszültebben szerettek volna felülkerekedni a kommunikációs nyeregben. Sajnos sikertelenül - az övék volt a leghálátlanabb szerep, de cserébe megtapasztalhatták kicsiben, milyen az, amikor a közösségi kommunikációs Maelström  örvénye beszippantja a jó szándékúak hajóját.

A céges kommunikátori kilátástalanság mellett leszűrt tapasztalatként elhangzott a "trollkodni jó!" meglátás is. A csoport tagjai felszabadító hatásúként élték meg azt, amikor olyan alacsony szintű, szemellenzős beszólásokat ereszthettek meg, amikre amúgy nem pazarolnák a morális öblítőjüket .. (c) by Rejtő Jenő. Egy-két finomkodó kezdeti kérdés után (pl. "ugye letöröljük majd ezeket a hozzászólásokat?") belelendült mindenki és osztotta keményen a verbális-digitális pofonokat. Mert pofozkodni jó, pláne egy péntek délutánon, megértő és támogató közegben, ahol kicsit kinyújtózkodtunk, kicsit felfrissültünk, kicsit bekeményítettünk - és adtunk egymásnak a Facebookon.

Moral of the story? Bárkiből lehet troll. Bárkiből lehet aggódó céges kommunikátor. Bárki válhat angyallá a maga mit sem sejtő ártatlanságában. Helyzetfüggő nézőpontok ezek, amiket kikövetel magának minden induló közösségi kommunikációs krízis dinamikája, örvényszerű erőkkel szorítva a szereplőket székeikbe. Hullámvasút-pálya ez, amin a pályaőr teljesít legjobban, aki tizenkét kör után csendben hazamegy ebédelni vasárnap.

Tessék hát gyakorolni. 

Végvári Imre írása

Bónusznak pedig egy kedvcsináló cikk és egy videó: 
valamint


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése