Június első péntekjét Koralewsky Márk előadása nyitotta, amiben megpróbálta átadni nekünk azt, hogy mit is csinál egy ügynökség, az alcím is biztató volt hetvenen hetven félét. Végigkövethettünk egy teljes munkafolyamatot a brief beérkezésétől a végső visszacsatolásokig. Utána minden egyes ügynökségi pozícióról lerántotta a leplet, megtudhattuk, az account szerepét, hogy lássuk, az ügyfél kapcsolattartás mellett többek között a teljes belső projekt koordinálása, az elemzések, adminisztráció és még rengeteg minden az Ő kezében van. Jött a karmester a stratégiai tervező, aki például az ügyfelektől (azaz tőlünk) beérkező használhatatlan briefekből ír egy jó kreatív briefet, hisz nagyon sok múlhat azon, hogy a brief ne tartalmazzon önmagában máris ellentmondásokat (kamasz célcsoportnak ne a mi nyelvezetünkön akarjuk a kampány üzenetét meghatározni, mert lehet nem fogják rá felkapni a fejüket). Kiábrándítva minket elmondta,hogy a kreatív szövegíró sajnos nem egész nap füves cigiket sodorva elmélkedik az ötleteken, hanem értelmezve a briefet ha kell visszakérdez, kutató munkába vetve magát képbe kerül, ismerve nyelvünk helyeségének szabályzatát őrizve és védve azt szöveget ír. Ezek után a grafikusnak már "csak" rá kell hangolódnia a kampányra és megalkotni az első skicceket és moodboardokat, hogy az ügyfél megérezhesse a feelingjét a leendő kampánytervnek és csak ha az ráharap valamelyikre akkor jönnek a draftok és csak ezután jöhet a finomhangolás és a vizuális véglegesítés.
Ha eddig azt gondoltuk volna, hogy a médiatervezés sima ügy most már bele láthattunk, hogy mennyi paramétert kell figyelembe venni természetesen a kiinduló pontot itt is a brief jelenti.
Megnézhettük, hogy Márk szerint milyen mix a "jó" kampányé. És persze ha kész az első médiaterv a mi (azaz az ügyfél) kéréseinek megfelelően kidolgozzák a "B" verziót :) Mint egy jó tőzsdei bróker igyekeznek nekünk a lehető legolcsóbban venni (és reméljük találunk olyat aki nem drágán akarja eladni).
És jött a gugli világa, sem seo, ppc hirdetések és persze megnéztük, hogy mit is analizálnak a weben és ezen adatok birtokában már üveggömbre vagy jóskártyára sincs szükségük, az elemzésekre támaszkodva mondják meg a tutit.
Elérkeztünk a social media managerig, de ahhoz, hogy megtudjuk, hogy azon kívül, hogy egész nap az FB-n lóg mit is csinál először újra definiálta nekünk a social mediat, ami meglepő módon valakinek munka is! amellett, hogy:
- Hoppe
- modernkori szájreklám
- ahol a barátaink vannak
- hírek rólunk, tőlünk
- hírek másoktól/ról
- szórakozás (nekünk)
Mint egy jó dj mixeli össze a szövegírástól az ütemezésig, az app tesztelésen át a teljes megvalósításig. Elérkeztünk ahhoz, amihez Márk szerint mindenki ért (miért van olyan területe a marketingnek amihez nem?) ez a webdesign és kiábrándított minket, hogy ez inkább iparos munka mint Van Goghi művészet, sok sok fúrással faragással. Sokan tán még a következő szót se ismertük, de Márk előre látóan készület és elmagyarázta nekünk ki is az UX designer? Aki formát és funkciót adva a gondolatoknak felhasználó központúan találja meg a megoldást.
Nagyon hasznos gyakorlati tanácsok következtek, vakmerőségre, újításra és tesztelgetésre
biztatva minket javasolta, hogy beszélgessünk minél többet az ügynökségekkel és várjuk el tőlük, hogy ha több ügynökségünk van akkor kezdjenek el együtt működni, hogy minket a lehető legjobban szolgáljanak ki - közösen. Kaptunk még néhány szempontot az ügynökség választáshoz is.
Kovach Anton a business vs IT prezentációjával, bemutatta nekünk, hogy aki esetleg eddig azt hitte volna, hogy az IT-val nehéz együtt dolgozni, az egyszerűen csak nem tud másképp gondolkozni és meglátni a másik nézőpontot. Nagyon hasznos és elgondolkodtató, hogy milyennek is gondoljuk a jó IT-s-t (itt igazán bemutathatta volna egy IT-s szemszögéből milyen a jó marketinges? ezt pótlólag is szívesen látnám, szívesen fejlődnék ebbe az irányba is : -)
Anton cégeinek hosszú távon lojális ügyfeleinek listája is megmutatta nekünk, hogy a mai előadó is megérdemelten került a Kürt Networks szakértő előadó gárdájába. Megismerhettük az ABC (D) módszert ami segíthet nekünk abban, hogy kollegáink mikor mondanának fel a nehézségek miatt. Többször is rá kellett kérdeznie a legkülönbözőbb tárgyak definiálásának szempontjaira, mire jött a megfelelő kérdés, hogy „de milyen szempontból?” hisz nézhetjük valaminek a formáját, színét, más az árát nézné vagy a működés módját, de mindegy, hogy milyen szempontrendszer szerint definiálunk valamit. Az egyik legegyszerűbb példán levezetve, hogy az alma a szép piros gyümölcstől, az eredendő bűnön keresztül, az Apple termékeket de akkár Anton gyönyörű kislányát is jelentheti, szóval elég nehéz ezt az egyszerű szót meghatároznunk, alma alma, de milyen? Ráadásul minden szempont egyszerre igaz…
Változás és agilitás…. Ez az amire Anton szerint szükségünk van.
Mennyire más, amit a business oldal igényelne, és amit az IT megvalósítana? Csak az utolsó „ellentétpár” is sokatmondó: Hívjon, ha kérdése van… szemben a kérdezze meg van-e kérdésemmel… Árnyalatnyinak tűnő különbség és mégis totál félreértésekhez vezethet. A jó kapcsolat titkát is megtudhattuk J
Azt gondolom, hogy ennek a prezentációnak a lényegét nem csak az IT-vel hanem bármilyen kollegával de akár a saját párkapcsolatunkban is alkalmazhatjuk, mert nem mindegy ki milyen szemszögből nézi a dolgokat és minden kapcsolatban segít, ha a másik szemszögéből is megnézzük azt az almát….
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése