2012. június 3., vasárnap

Közösségi mozizás egy teljes napon át

Örültem, hogy el tudok menni a SuperSocial konferenciára annak ellenére, hogy pont egy napra esett a negyedéves tőzsdei videóink forgatásának napjával. Kicsit izgultam emiatt, és diszkréten a leghátsó sorba vonultam felkészülve, az esetleges sms-ek és e-mail kérdések megválaszolására.

Már az első percekben látszódott, hogy a konferencia alap koncepciója nagyon jó, de a kis magyar valóság aztán lehúzta ezt. Jópofa ötlet, hogy az egész konferenciát a QATAR főszponzor kedvéhez igazítva mint egy repülőút éljük át, de sajnos a légikisasszony hangját nem lehetett hallani, ami kisebb veszteség volt ahhoz képest, hogy a mozivásznon a felbontás miatt az oldalt futó tweetek, de a prezentációk is csak bogarászva, esetlegesen voltak olvashatóak. Az előadók nagyon vegyesek voltak. A született előadó zsenitől egészen a „de jó, hogy a moziban sötét van, nem látszik, ha szunyókálsz” típusú előadásig volt minden. Akit esetleg érdekel, a konferenciáról elolvashatja a tweeteket  vagy Berényi Konrád  postját.

Rögtön a felszállásnál Radisics Milán futtában megemlítette az új alkalmazásukat a SocialShopot amit az első közösségi webshopként definiáltak. Utána Kruzslicz Dávid mutatta be az I love rajongói oldalakat, hogy az alapötletet az I love Madrid oldalt látva csinálta meg és utána bővítették az oldal csoportot és megtudhattuk, hogy Magyarországnál is jobban szeretünk aludni, a legtöbb rajongót az I love alvás oldal gyűjtötte. Ezen az oldalon flashmobot is szerveztek, amire bár sehol máshol nem hirdették meg, több ezren eljöttek és a Mamutban délután kettőkor lefeküdtek aludni! :) Az Facebook oldalak után létrejött a Szeretlek Magyarország weboldala is. Ezekre az oldalakra a fotósok is örömmel teszik fel a képeiket, hiszen ilyen sok vissza jelzést sehol máshol nem kapnak, mint ezeken a felületeken. A következő előadás a tweetek szerint többekben kérdéses volt, inkább termék bemutató előadást hallhattunk az Agárdi pálinkáról , bár volt pár slide a közel 60 000-es Facebook oldalukról is. Ha megkaptuk volna a preziket, szívesen belinkelném ide az esettanulmányokat, ígérem ha hozzájutunk, utólag is igyekszem ezt pótolni. :) (A szerkesztés ideje alatt megérkezett a válasz: a felvett videók nyilvánosak lesznek, meglehet majd nézni őket.)

No, eddig azért azt éreztem, hogy lehet mégis csak be kéne mennem arra a délutáni forgatásra…

De elkezdett szépen felfelé ívelni az előadások íve szerencsére. :) Lévai Richárd  az RG studiótól több szektorból is hozott esett tanulmányokat, bemutatva egy regionális bank civil karácsonyi kampányát bár ahogy a posthoz keresem a linkeket felmerül bennem egy szakmai kérdés, szerencsés-e, ha egy kampányom külön FB oldalát többen like-olják, mint a Bank oldalát? A rajongókat gyúró Shop Builder alatt kicsit irigykedtem is, hogy mennyivel könnyebb termék marketinget csinálni, mint szolgáltatóként Facebook jelenlétet biztosítani. :) Összességében azt gondolom, hogy a jobb előadókat mi már hallhattuk az akadémián és ez jó. :) Köszönjük Imi!

Vöröss Leventét mindannyian ismerjük péntekről - péntekre összefutva vele, de az epres kancsók sikerével megint megmosolyogtatott és a tuti receptet is megismételte, amiben cica, kutyus vagy kisgyerek van ott tuti a siker!

A következő előadó helyében nem szerettem volna lenni, Badics Eszter a különböző X és Mega produkciók Telenoros szponzoraként adott elő arról, hogy különböző exkluzív tartalmakkal a műsorokból, illetve nyereményjátékokkal milyen sikereket értek el. Ami hálás téma lehetne ha…Siska Mátyás szavaival élve nem egy közléskényszeres hordával állna épp szemben. 

Ha a Hipernet, mint főszponzor hiperül működött volna a teremben, akkor lehet, hogy Eszter kérésére tényleg meg lett volna az a sokezredikhez hiányzó hatvan like, de ahogy az egyik tweetelő is írta így lehet inkább mínuszba mentek aznap…

Eddigi életem legzseniálisabb előadása Meichl Mátyásé volt az adobe-től az az igazi született előadó zseni, aki bármiről tud szórakoztatóan, jó humorral előadni szerintem. Megpróbálta még azt is humorral áthidalni, hogy a prezijéből szinte semmi nem látszott, pedig egy social suite szoftvercsomag bemutatásánál lehet nem hátrány ha látjuk milyen adatokat is nyerhetünk ki általa és ez mennyivel több mint amit az ingyenes statokból láthatunk.  A legfontosabb szerinte, hogy a tracking kódokat mindenhová építsük ám be :)

A következő előadás bennem, mint virsli rajongó azt a kérdést vetette fel, vajon a gyártó miért hiszi azt, hogy minket fogyasztókat érdekel, vagy megzavar, ha ők új csomagolást használnak? Vajon érdemes volt a Füstli virsli átcsomagolásáról kampányt indítani, majd erről eset tanulmányi prezentációt tartani? Ez este fél kilenckor mégis értelmet nyert, amikor a sarki szatócsnál kértem egy zacsi Füstlit ránéztem és megállapítottam, hogy jééééé, tényleg új a csomagolása, eddig észre se vettem. :)

Siska Matyi már tweetben is megállapította, hogy ebéd előtt, körülbelül egy órás csúszással előadni, no szép kis kihívás az élettől, de Ő lazán vette ezt az akadályt és számomra aki, 6 napja és hosszabban taglalva is hallhattam a Nescafé vs. 9gag sztorit is izgalmasan mesélte el, annak a pár napnak a történetét amely alatt a Nescafé marketingesei valószínűleg éveket öregedtek.

Pollner, azaz Pécsi Ferenc előadását nagyon vártam, de sajnos a technikának hála nem túl sokat hallhattam belőle… 

Pető Mátyás a Social Times fejlesztőjeként tűzkeresztségen esett át és élete első prezentációjában mesélt nekünk az OpenGraph appok fejlesztéséről. A SocialShop appot mutatta meg nekünk jobban.

Szabó Ákos a Think Digital-től arra a kérdésre kereste a választ előadásában, hogy mennyit érdemes költenünk cégként a Facebook-on, amire (előre várt sejtésem beigazolására) végül is nem adott egyértelmű választ. Rámutatott, a magyar Facebook oldalak legtöbbje még mindig csupán brand építésre, szóbeszéd marketingre használja a Facebook-ot, de vásárlási döntés meghozatalára, vásárlásra, újra vásárlásra nem. Szabályként azt állította fel, hogy ha egy cég ügyfeleinek 10%-a rajongója is a Facebook-on, akkor az már egy jó aránynak számít, és ha ezeknek a rajongóknak a 10%-a elkötelezett rajongó, akkor szintén elégedettek lehetünk. Hozzá tette, ezt az arányt nem könnyű elérni.

Utolsóként Wolf Gábor a Marketing Commandotól a saját márka építéséről tartott előadást, amit a már fáradt és a csúszás miatt nehezen koncentráló közönség kissé nehezen bírt végig ülni.

A nap zárásaként átadtak a GoldenLike díjakat, amely előtt Radisics Milán elmondta, sajnos sokakat ki kellett zárni a versenyből, mert megsértették a Facebook egyes szabályait.

Hasznos nap volt, gondolatébresztő. Bár a konferencia alcímeként feltüntetett „Mindenki Facebookozik, de hol a pénz?” kérdésre csak félig-meddig kaptunk, vagy lehet választ adni…

A SuperSocialnek pedig drukkolok, hogy harmadik alkalommal még színvonalasabb és szakmaibb rendezéssel és tartalommal kerüljön majd megrendezésre, én ott leszek, hogy megnézzem és Ti? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése