Nem tudom, tudjátok-e, hogy idén egészen pontosan három alakalommal köszönt ránk péntek 13-a. Illetve mostantól kezdve már csak egyszer, hiszen a januári és áprilisi boszorkányságokat már letudtuk. Júliusig tehát ismét a fészerben pihennek a jó kis cirokseprűk, remélem nem törtétek össze ti sem repkedés közben! Mostanában olyan alacsonyan szállnak a kacsák, lehet, hogy a kettős fronthatás nem kedvez nekik.
No de vissza az áprilisi péntek13-hoz: ismét egy remek délutánt töltöttünk Budaörsön, amit este is folytattunk egy kis ismerkedős esttel („Arcot a névhez” jeligével).
A múlt heti Facebook-os hirdetés-tanulás után belevetettük magunkat a Facebook rejtelmeibe.
Az egyik legtöbb kérdést felvető téma a játék-szabályozás, Hámori Zsuzsi remek példákkal demonstrálta a hibás hirdetést, amivel én is nap mint nap találkozom a saját kis profilomban. Alkalomadtán maga a Facebook is ellenőrizget, nem csak jó szándékú spy-ügynökségek akik rendkívül hatékony szolgálatukat ajánlgatják, amikor megtalálják hibáinkat. Bárkinek, aki hivatalos FB oldalt működtet, és játékot tervez, vagy akár csak egy blog oldalon egy sikerre igényt tartó felhívás miatt érdemes áttekinteni az erről szóló szabályozást.
Vöröss Levente az FB gyakorlati arcát mutatta be - amiből számomra a legmaradandóbb az "egy lájk, egy lufi" Brazil Heinekken kampány volt. A kampány élőben követte hány lájk jelneik meg az oldalon, és annyi lufit fújtak fel. Végül ki sem látszott az iroda a zöld lufik alól, csak egy fej!
No de vissza az áprilisi péntek13-hoz: ismét egy remek délutánt töltöttünk Budaörsön, amit este is folytattunk egy kis ismerkedős esttel („Arcot a névhez” jeligével).
A múlt heti Facebook-os hirdetés-tanulás után belevetettük magunkat a Facebook rejtelmeibe.
Az egyik legtöbb kérdést felvető téma a játék-szabályozás, Hámori Zsuzsi remek példákkal demonstrálta a hibás hirdetést, amivel én is nap mint nap találkozom a saját kis profilomban. Alkalomadtán maga a Facebook is ellenőrizget, nem csak jó szándékú spy-ügynökségek akik rendkívül hatékony szolgálatukat ajánlgatják, amikor megtalálják hibáinkat. Bárkinek, aki hivatalos FB oldalt működtet, és játékot tervez, vagy akár csak egy blog oldalon egy sikerre igényt tartó felhívás miatt érdemes áttekinteni az erről szóló szabályozást.
Vöröss Levente az FB gyakorlati arcát mutatta be - amiből számomra a legmaradandóbb az "egy lájk, egy lufi" Brazil Heinekken kampány volt. A kampány élőben követte hány lájk jelneik meg az oldalon, és annyi lufit fújtak fel. Végül ki sem látszott az iroda a zöld lufik alól, csak egy fej!
A lényeg a lényeg: attól, hogy van FB csoportunk, és sok (remélhetőleg minél több) tagunk, még nem jelenti azt, hogy ezekről a tagokról tudunk mindent, és pl. meg van az elérhetőségük, stb egy régi, jóféle regiszterben, amit például elő lehet kapni a polcról, hogy a FB úgy döntene hirtelen, hogy megszűnik. Amire érdemes figyelni, hogy nem az adott ’lájkok’ száma számít, hanem hogy hányan beszélnék róla (talking about). Ami min múlik? Na min?? Igen! :) A tartalom. Az élmény. "Indián név". Tehát a fejlécünk viszi a prímet, ’content is king’. És, hogy Leventét idézzem, „ne a lájkok bűvöletében éljünk, az csak egy elméleti szám”.
Radványi Tibor ismét felidézte a már sokat látott fotóját az FB fő arcának, Mark Zuckerbergnek (Cukorhegy Márk, tudjátok, a gyönyörű, kékeszöld szemű, vörös hajú, szeplős arcú ember :). Vajon élőben is ilyen türkiz színű szeme van?? ).
Radványi Tibor ismét felidézte a már sokat látott fotóját az FB fő arcának, Mark Zuckerbergnek (Cukorhegy Márk, tudjátok, a gyönyörű, kékeszöld szemű, vörös hajú, szeplős arcú ember :). Vajon élőben is ilyen türkiz színű szeme van?? ).
Az év Embere, 2011 |
A kép alatt találjátok a TIMES magazinban megjelent interjút vele. Egyébként kíváncsi lennék, milyen álmai lehetnék még Marknak? (én is csak most fogom még elolvasni, eddig nem volt időm) Ilyen fiatalon az év emberének lenni, nem semmi, nehéz lehet új szakmai célokat találni. Bár, ha tényleg az a cél, hogy egy idő után Internet = Facebook, vagy inkább „Markbook”, érdemes elmerengeni azon, hogy részesei akarunk-e lenni a játéknak a megváltozott szabályok között. Egyébként azért is érdemes követni, hogy mi történik, mert ebben az online világban látható leginkább, mennyire folyamatos változásban van minden. Nagyon izgalmas.
De vissza Tiborhoz, aki főként arról mesélt, milyen is az ’interfacelés’, vagyis az alkalmazások integrálása az FB-n belül, és mik azok a social pluginek (amik lényegében program-morzsácskák). Fényt derített arra is, hogy miért jó az FB-nek, ha jó a kontent (vagyis a tartalom): mégpedig azért, mert akkor nagyon jó forgalmat tud hozni, és nyomon tudja követni, ahogy a felhasználói mit csinálnak, mit követnek. Pl. Social reader, stb. applikáció, vagy újabban a Market space amelyek szépen minden gyanútlan felhasználó timeline-jára pakolják az info-t, hogy mit olvasott, mit talált. Épp ezért pl. sejtem, hogy egy-két ismerősöm épp lakást keres. Csak ilyen dolgokat bogarászik a Market space-en. HA ez a fajta követés valamiért kellemetlen számunka, akkor vagy ne használjuk az adott app-ot (ebben az esetben sajnos lehet, hogy elesünk az óhajtott tartalomtól), vagy tiltsuk le, hogy posztokat dobjon a falunkra/timeline-unkra, vagy állítsuk át, hogy csak mi láthassuk, mit posztol, mások ne. (Egyébként is javasolt az adatvédelmi beállításaink áttekintése, ha még nem tettük volna meg). Ha FB-n keresztül lépünk be egy külső oldalra, az egy úgynevezett autentikációs belépés, valószínűleg eltárolja az adatokat, bizonyos adatokat, bár nem feltétlenül. Két hasznos link: ITT facbook alkalmazásokat találtok egyszerűen összegyűjtve, ITT pedig a Timeline-ról olvashattok, hogy hogyan is működik. Ha egy kicsit okosítani kell a webünket, ahhoz már lehet, hogy kell tudni programozni, de általában ezek programozási tudás nélkül is érthető dolgok. Szerintetek?
Czabafy Bence, aki az aktivitáskövetésről beszélt, lényegében azt emelte ki, hogy mennyire fontos a gyors reagálás és az interaktív kommunikáció. Ez így van minden esetben, még akkor is, ha például választásokról beszélünk, nem csak a Coca-cola vagy a Telekom online ügyfélszolgálatáról. Sőt! Mert minden eseteben, ugye, az a lényeg, hogy az ügyfél bizalmát kivívjuk, figyeljünk rá, biztosítsuk róla hogy ő (másik százezer, millió, +++ ügyféllel együtt) a legfontosabb nekünk, és máris csak az ő ügyével foglalkozunk. Nohát, ki ne akarna így ügyintézni? Mivel azonban nem mindenkinek van erre kapacitása sem emberi erőforrásban, sem időben, vagy esetleg szakértelemben, egy jó ötlet kapcsán megalakult a Recomment szolgáltatás – egyfajta "bérkommentelés" 0h-24h-ig. Éljetek vele, ha szükségetek van rá!
Bánki Tamás LinkedIn specialista is péntek 13-át választotta, hogy okítson minket a LinkedInről. Ajánlom figyelmetekbe a profilját – érdemes böngészni! Elsősorban a neve melletti kis koronán akadt meg a szemem :) szép! Több mint 4500 kapcsolat... Tamás rendszeresen tart LinkedIn képzést azoknak, akiket érdekel, hogyan tudják ezt a rendszert saját maguk vagy a jó ügyük szolgálatába állítani. Esetleg mindkettő. Nagyjából kis csoportunk fele rendelkezett az óra elején LinkedIn account-al. Viszont mivel nekem van LinkedIn profilom, ezért annak javításával töltöttem az időt, annak nyomán, amit Tamás mesélt, és nem jegyzeteltem.Például lehet szép linket készíteni a publikus profilnak, olyant, amit Tamás oldalán láttok. Jó nem? Betű-szám kombináció OFF, sajt magad által szerkesztett tartalom ON. Próbáljátok ki! Ha további kérdésetek van, kénytelenek lesztek Tamást zaklatni a kérdésekkel. Csak javasolni tudom, hogy csatlakozzatok az IN-be, nagyon profi hely – ajánlásokat is lehet írni, itt is lehet zárt csoportokat alkotni, lehet munkát keresni, beszélgetni, egészen óriási közösségeket kérdezni, stb. És, lehet kapcsolatot törölni is! Jól el van dugva, de lehetséges.
Czabafy Bence, aki az aktivitáskövetésről beszélt, lényegében azt emelte ki, hogy mennyire fontos a gyors reagálás és az interaktív kommunikáció. Ez így van minden esetben, még akkor is, ha például választásokról beszélünk, nem csak a Coca-cola vagy a Telekom online ügyfélszolgálatáról. Sőt! Mert minden eseteben, ugye, az a lényeg, hogy az ügyfél bizalmát kivívjuk, figyeljünk rá, biztosítsuk róla hogy ő (másik százezer, millió, +++ ügyféllel együtt) a legfontosabb nekünk, és máris csak az ő ügyével foglalkozunk. Nohát, ki ne akarna így ügyintézni? Mivel azonban nem mindenkinek van erre kapacitása sem emberi erőforrásban, sem időben, vagy esetleg szakértelemben, egy jó ötlet kapcsán megalakult a Recomment szolgáltatás – egyfajta "bérkommentelés" 0h-24h-ig. Éljetek vele, ha szükségetek van rá!
Bánki Tamás LinkedIn specialista is péntek 13-át választotta, hogy okítson minket a LinkedInről. Ajánlom figyelmetekbe a profilját – érdemes böngészni! Elsősorban a neve melletti kis koronán akadt meg a szemem :) szép! Több mint 4500 kapcsolat... Tamás rendszeresen tart LinkedIn képzést azoknak, akiket érdekel, hogyan tudják ezt a rendszert saját maguk vagy a jó ügyük szolgálatába állítani. Esetleg mindkettő. Nagyjából kis csoportunk fele rendelkezett az óra elején LinkedIn account-al. Viszont mivel nekem van LinkedIn profilom, ezért annak javításával töltöttem az időt, annak nyomán, amit Tamás mesélt, és nem jegyzeteltem.Például lehet szép linket készíteni a publikus profilnak, olyant, amit Tamás oldalán láttok. Jó nem? Betű-szám kombináció OFF, sajt magad által szerkesztett tartalom ON. Próbáljátok ki! Ha további kérdésetek van, kénytelenek lesztek Tamást zaklatni a kérdésekkel. Csak javasolni tudom, hogy csatlakozzatok az IN-be, nagyon profi hely – ajánlásokat is lehet írni, itt is lehet zárt csoportokat alkotni, lehet munkát keresni, beszélgetni, egészen óriási közösségeket kérdezni, stb. És, lehet kapcsolatot törölni is! Jól el van dugva, de lehetséges.
A személyes élményemet úgy foglalnám össze, hogy a kreativitásnak még a digitális identitás, FB, LinkedIn, Twitter sem szabhat határt, sőt! "Csak" meg kell találni azt kapcsolódási pontot, ahol a kettő összehangolható, és egymást támogatja. 1 lájk = 1 lufi, a digitális megjelenése a valóságban. Szuper ötlet. :). Azt hiszem ma iszom is egy Heinekkent...
…. és végül, de nem utolsó sorban, pénteken ismerkedtünk is egymással, második évfolyam tajgai, és a Kürtös csapatból aki el tudott jönni. Köszönjük, hogy ott voltatok, nagyon jó este volt! Alig várjuk a közös estet a ’veterán’ első csoporttal :)!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése