
Őszintén fogalmam se volt róla eddig, hogy mire jó a Twitter. Csak annyit tudtam, hogy egy felület, ahol 140 karakterben mindenki megoszthatja a gondolatait azokkal, akik erre kíváncsiak.
De kiknek a bejegyzéseit láthatjuk, és kik láthatják a mieinket? Berényi Konrád szavaival: „A Facebookon azokat követjük, akik az osztálytársaink voltak, a Twitteren pedig azokat, akiket szerettük volna, ha az osztálytársaink lennének.” Tehát bárkit követhetünk, akár magát SP-t is, akit több ezer tinilány követ, annak reményében, hogy hátha visszajelöli őket. Van választék, hiszen ma már világszerte több mint 200 millióan twittereznek.

Ha elkezdünk twitterezni először sok embert kell elkezdenünk követni, ha szerencsénk van páran vissza fognak jelölni, és így követőket szerzünk magunknak. Amikor ez a folyamat az elején van, akkor igenis 1-2 követővel, - vagy akár anélkül is, - folyamatosan bejegyzéseket (tweet-eket) kell írnunk, hátha valaki felfigyel ránk és elkezd követni. Ha tartalmasak a bejegyzések, vagy a témájuk egyedi, akkor erre van is esély. A legfontosabb, hogy legyünk érdekesek, rendszeresen írjunk, és 140 karakterbe férjen bele a mondanivalónk mindig. Könnyű mondani… |
Ugyanakkor követelmény a Twitternél, hogy aktuálisak legyünk. Egy 3 órás hír, már nem hír a Twitteren.
Mi,
online marketinggel foglalkozók leginkább arra tudjuk használni a
Twittert, hogy követjük az online marketinges szakembereket, például
Berényi Konrádot ( http://twitter.com/#!/b_konrad
)és ötleteket meríthetünk az írásaikból. Másik lehetőség, hogy a
márkánk célcsoportját követjük pár véleményvezért kiválasztva, és így
megfigyelhetjük az aktuális trendeket a fogyasztóink között. Ugyanakkor, ami a leginkább érdekelt engem, hogy hol van a pénz, az üzleti lehetőség a Twitterben, az nem derült ki, ezen még a Twitter tulajdonosai is gondolkoznak… Ismét Konrádot idézve: „A Twitter egy túlkoros start-up, de jól áll neki!” |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése