„A blog egy olyan periodikusan újabb bejegyzésekkel bővülő weboldal, amely ezek sorozatából áll, függetlenül attól, hogy mi az oldal témája, formája és hogy nyilvánosan elérhető-e. A bejegyzések leggyakrabban – de nem szükségszerűen – fordított időrendi sorrendben vannak. A blogok többsége nyilvános weblapként működik bármely internethasználó által elérhetően. Az eredeti „weblog” kifejezés a „web” és „log” (napló) szavak összetételéből keletkezett, ebből rövidült a mára bevetté vált blog avagy "binarylog" alak.”
Wikipédia, a szabad enciklopédia
Ezt a definíciót igazából nem az olvasóknak szánom, hanem magamnak, mentségemre a mostani sorok az első önálló blogbejegyzésem.
Eddig abszolút téveszméim voltak erről a műfajról és csak elrettentő példákkal találkoztam. Igazán profi blogokkal csak mostanában volt szerencsém találkozni, mióta a Kürt Akadémia NET-WORKS képzésén részt veszek néző-hallgató és álmélkodóként. Mindenkinek kötelező olvasmányként ajánlom BerényiKonrád: http://onlinemarketing.blog.hu/2011/11/28/ki_tudja_hol_all_meg_3 blogját.
(Remélem korrekt lesz a hivatkozás és főleg működik is J)
A fő téma igazából az említett szellemi műhely legutóbbi –frenetikus- témaválasztása, az online média kép-video és stream megosztó technológiák státusza és nem elhanyagolható üzleti lehetőségei.
Zavarban lennék, ha rangsorolnom kellene az előadók profizmusát és felkészültségét. Mindegyik eddigi szakember egy-egy egyéniség (ikon?), abszolút nyitott, nem mentes az irónia, sőt az önirónia műfajától sem. Továbbmegyek, az is fantasztikus potenciális lehetőség emberi-szakmai kapcsolatépítés szempontjából, hogy ilyen hallgatótársakkal hozott össze a sors, hogy minden péntek délután itt lehetek.
Akkor most térjünk a tárgyra:
A legutóbbi pénteki napon teljesen eltérő habitusú emberek adtak elő, de a közös pont a „vérprofizmus” volt:
Lakner Bertold, Neo-interactive,
Miskolczy Csaba, Szilicíum-völgyi szakértő,
Schwarz Gábor, Ustream.TV.
Bertold végigvezetett minket a fényképezés múltján: analóg technika, a fényképezés jelenén: digitális technika, és a képmegosztás eszközein: Flickr vs Facebook, Flickr mint üzleti eszköz. Megtudtuk, hogy lehet a leghatékonyabban képet keresni az interneten, és a „Megtaláltam! Használhatom?” kérdéssorozaton. A visszafogott előadói stílus ellenére, vagy talán pont ezért sok értékes információval lettünk gazdagabbak. Köszönjük :).
Csabára emlékeztem korábbi pályafutásáról. Ő korábban is IS-guruként volt ismert. Ez itt akár lehet a „reklám” helye is. Nagyon jó előadást tartott, mint adatbányászat-guru, közös barátunk Haraszti Miklós http://www.dmslabor.hu/Default.aspx konferenciáin. Ma abszolút új arcát mutatta meg, mint Szilícium-völgyi szakértő. A nyílt napi beharangozás óta vártam a pontos definícióra, ezt most meg is kaptuk. Ami szintén példaértékű, hogy az ilyen szakemberek viszik előre valahol a világot, azaz nem minden vállalkozás lesz abszolút sikeres, vagy profitábilis, amiből a megújulás és az újrakezdés a legfőbb tanulság, nem pedig az, hogy ebben a környezetben nem lehet dolgozni és vagy feladjuk, vagy a külső okokra mutogatva kiszállunk az egészből (esetleg elmegyünk politikusnak megfelelő kapcsolatrendszer birtokában :))).
Figyelemre méltó a szakmai előmenetele, itt a terjedelmi korlátok helyett megadnám inkább a hivatkozást: http://mediapedia.hu/miskolczy-csaba
A záró előadó Schwarz Gábor, volt a Ustream.TV-től. Szívem szerint róla írnám a legtöbbet. Hatalmas arc nem pejoratív értelemben. J Egyrészt az Ustream.TV nézettségi és kapitalizációs adatai megdöbbentőek. Sajnos csak emlékezetből: az Ustream.TV nézőszáma 250 M néző, a kapitalizáció kb. 200 M$. Nehezen tudnám a lényeget leírni tőle és belőle, ezért meg persze kényelmesebbnek is tűnik, adnék pár hivatkozást. De hát Networks vagyunk nem? (:
Mindenkit óva intenék, hogy ne nézze meg kényelemből a fenti hivatkozásokat, igen meghatározó információkról és akár saját életében hasznosítható ötletekről maradhat le.
Összefoglalásul:
Változik a világ iszonyatos tempóban. Korábban az volt a modell egy-egy klasszikus iskolában, vagy munkahelyen, hogy leginkább az idősebb tanároktól/kollégáktól lehetett tanulni, életkor, tapasztalat okán. Mára ez megfordulni látszik. Olyan folyamatok zajlanak, - leginkább persze a nem hagyományos iparágakban, mint informatika, média, reklám, marketing, stb.- ahol a trend megfordulni látszik. Leginkább a fiataloktól kell (szándékosan bold) tanulni az egy generációval feljebb lévőknek. Ez nem is olyan nehéz, ha a saját gyerekeim generációját nemcsak elfogadni, hanem akár szeretni is tudom. Mert miért is ne?
Jelmondat Végvári Imitől (a tanfolyam vezetőjétől): „Content is King” :)
A blogírásnak is megvan a maga evolúciós folyamata. Legfeljebb nem évmilliókig tart, hanem kinél hogyan, de néhány hét, hónap alatt lezajlik. Kezdetben jön a lelkesedés, utána a mennyiségi probléma (mindenről írni ami a csövön kifér), majd a harmadik szakaszban előbb-utóbb mindenki megtalálja azt a témát, amelyben alkotni képes, nem csupán a véleményét kinyilvánítani. A Nagy Bloggerektől tanulhatunk (ha olvassuk őket), így a természetes evolúció felgyorsítható mások mintáit követve. De mindenkinek magának kell ráéreznie, hogy ez a műfaj mire való, mi a funkciója. Írni kell ez nem vitás, de nem mindegy hogy miről, és mennyit. A kezdeti tranzienseken át kell jutni, néhány év távlatából mindenki megmosolyogja majd a kezdeteket.
VálaszTörlés