Zoltán a méltatlanul elfeledett közösségi média, a Wikipédia legfontosabb ismérveit adta át nekünk. „A Wikipédia egy többnyelvű, nyílt tartalmú, közösség által fejlesztett enciklopédia.” Annak ellenére, hogy sem az üzleti felhasználás sem a reklám nem támogatott ebben a műfajban PR szempontból erős támogatást adhat ügyünknek. Jelszó: amit felteszel, az már nem a tiéd! Azt bárki szerkesztheti, sőt ismételt törlés után is visszaállíthatja…
A négy legfontosabb ökölszabály:
-a direkt reklámot, önpromóciót törlik
- az indokolatlan direkt linkeket törlik
- minden szerkesztés visszakövethető, visszaállítható
- visszaeső szerkesztőket (ip címet is, akár) letiltják.
Content is the King - a Wikipédián is! Köszönjük a remek előadást és a szemléletes példák sorát, amivel átláthatóbbá tetted, kedves Zoli, a kevésbé bennfenteseknek is a Wikipédia világát.
A témához kapcsolódó hivatkozások:
http://www.youtube.com/
Samu Imre: http://en.wikipedia.org/wiki/
Szabó Eszter GE
"Az aki elkezdi levágni annak a fának az ágait aminek az árnyékában letanyázott, az hülye." (c) by Szabó Eszter
Konkrét nagyvállalati közösségi médiaalkalmazási tapasztalatokról hallottunk rendkívül közvetlen és érdekes előadást a 19 ország kommunikációjáért felelős Szabó Eszter regionális kommunikációs igazgatótól.
GE rendkívül fontosnak tartja a közösségi média szerepét a vállalati kommunikációban. http://www.ecomagination.com/ Szabó Eszter, aki ügynökségi kollégáival nagy energiát fordít a közösségi és online médiában való jelenlétre, egy komoly stábbal felvértezve is leszögezte, rengeteg munkára és folyamatosan bővülő kapcsolatok építésére számítson, aki erre adja a fejét. Ez egy új kommunikációs csatorna, nem helyettesíti, de erősebbé és hatékonyabbá teszi a hagyományos kommunikációt, ugyanakkor az olvasottság növelésében és a tartalomgenerálásban óriási szerepe van. Minden tevékenységükhöz kapcsolható témában igyekeznek gyorsan, nívósan jelen lenni, annak lehetőségeit kiaknázni. Például szponzori tevékenységük kapcsán is fontos területeken lehetnek jelen túl a konkrétan támogatott aktivitáson. http://www.formula1tech.hu/
Gazdagabb lett a tartalom, amit kommunikálnak, nemcsak adnak, de kapnak is információkat. Olyan embereket szólaltatnak meg, akiknek figyelnek a véleményére, a direkt kommunikáción és a médián túl megjelent egy olyan világ, ahol új kapcsolati értékeket, erőforrásokat találtak. Olimpiai szponzorként sok további aktivitás várható a spot témájában is.
Olyan dolgok kapcsolódnak össze az új kommunikáció segítségével, amik korábban nem történhettek volna. Például a világon működő repülőgépek hajtóműveinek fele a GE terméke. Az első olyan motor, ami nem az Egyesült Államokból származik, Csehországban készült, amire rendkívül büszkék a helybéliek. Ennek kommunikációja szintén jól felfogott érdeke a régiónak és a GE helyi képviselőinek. „A legfőbb feladat, hogy a régiót láttassuk a világgal, önmagával és fejlődését az információáramlással segítsük.” Számos olyan együttműködés és kapcsolat épült ki e munka során, ami továbbgyűrűzik az üzleti életbe, annak sikereit és eredményeit készíti elő és erősíti.
Koralewsky Márk, WATCH és Farkas Dániel, Vodafone
előadását hallhattuk a Vodafone közösségi kommunikációjának újraszervezéséről és sikeres működéséről, a tanulságok tükrében. Az előzmény, Müller Tamás 2009 decemberében elhíresült „Majd csörögjetek ránk ” twitter üzenete után elszabadult pokol után nem volt könnyű újra indítani a közösségi párbeszédet. Pénteki előadóinknak ez jól sikerült. Gratulálunk a mutatványhoz, nemcsak tudás, de bátorság is kellett ahhoz, hogy ebből a sárzuhanyból várat építsenek, és még vissza is verjék vele a törököt.
A témához kapcsolódó hivatkozások:
https://www.facebook.com/
https://www.facebook.com/
http://www.kreativ.hu/
https://twitter.com/#!/
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése